Secretaris Diabetes Liga

De secretaris vormt samen met de voorzitter, ondervoorzitter en penningmeester het Dagelijks Bestuur. Samen zijn ze verantwoordelijk voor de goede werking van de organisatie, de Algemene Vergadering en de Bestuursvergadering.

Taken als secretaris (in overleg en samenwerking met de voorzitter, ondervoorzitter en penningmeester)

  • Aanwezig zijn op de vergaderingen van de Algemene Vergadering, de Bestuursvergadering en het Dagelijks Bestuur.
  • Nazicht van de notulen van de beslissingen van de bestuursorganen (Algemene Vergadering, Bestuursvergadering en Dagelijks Bestuur).
  • Toezien op een concrete toepassing van de beslissingsprocedures die gelden in de organisatie.
  • Bewaken van de langetermijnstrategie van de organisatie. Zorgen dat de Bestuursvergadering haar missie, visie en doelstellingen duidelijk omschrijft en dat dit zoveel mogelijk centraal blijft staan in de besprekingen en beslissingen.
  • Overleg en afstemming met de Algemeen Directeur en het Management Team.
  • Overleg en afstemming met de vrijwilligers actief op verschillende niveaus binnen de organisatie.

Profiel

  • Je hebt affiniteit met diabetes (persoonlijk, professioneel of familiaal).
  • Je hebt ervaring met de zakelijke, organisatorische aspecten bij het aansturen van een organisatie (bij voorkeur ervaring vzw).
  • Je kan neutraliteit garanderen om belangenvermenging te vermijden (geen cumul met een functie binnen een bedrijf met link met diabetes).
  • Je bent minstens zes dagdelen per jaar beschikbaar (voor- of namiddag of avond), voor de vergaderingen van het Dagelijks Bestuur en je kan je minimaal zes avonden per jaar vrijmaken voor vergaderingen van de Algemene Vergadering en de Bestuursvergadering.

De voorzitter, ondervoorzitter, penningmeester en secretaris werken voor de uitvoering van hun taken zeer nauw samen met de Algemeen Directeur en het Management Team.

Stel je voor 31 augustus 2021 kandidaat via dit formulier.